Team
“We zijn een gedreven team, ” geeft Cheryl Tjon – één van de drie praktijkeigenaren – aan. “We bespreken alles met elkaar en zijn gemotiveerd om het beste uit elkaar te halen. Al onze medewerkers, ook de tandartsen, krijgen tijdens de inwerkperiode training voor elke functie. We vinden dit belangrijk zodat iedereen goed kan meedenken met de rol van een ander teamlid en kan invallen waar nodig. De meeste assistenten bekleden dan ook verschillende rollen tijdens hun werkweek. We bieden de mensen in het team graag de ruimte in het ontwikkelen van andere interesses of talenten. Zo hebben we bijvoorbeeld een preventie- assistent, onze Anna, die ook professioneel fotograaf is. Ze verzorgt onze fotografie en ontwikkelt de beeldvisie met ons.”
Communicatie
“We overleggen hier vaak, misschien wel te vaak. De praktijkpartners hebben wekelijks overleg over: strategie, optimaliseren van de praktijk, processen en medewerkers. Op deze manier borgen we de prettige werkomgeving, faciliteiten en de klantgerichtheid. Met het gehele behandelteam zitten we dagelijks na de pauze bij elkaar om casuïstiek en ervaringen te delen en evalueren. Elke maand hebben we ‘LACH-avond’. Tijdens deze avond besteden we aandacht aan tandheelkunde en gastgerichtheid. We geven korte hands-on trainingen en we spelen situaties uit de praktijk na met rollenspellen. Met elkaar bedenken we dan hoe we onze kernwaarden zoals gastgerichtheid nog beter tot uiting kunnen laten komen in ons gedrag. We zorgen er zo voor dat ons behandelteam efficiënt kan samenwerken en dat iedereen dezelfde kwaliteit levert. Als een gast door een ander teamlid wordt behandeld, dan blijft het dezelfde LACH Mondzorg beleving.”
Pand
“Ons pand is 450 vierkante meter groot en zit op de eerste etage van een industriepand, aan de rand van een bedrijventerrein aan de Hogeweyselaan in Weesp. Vroeger was dit het kantoordeel van een autogarage. Geen nieuw pand dus en in eerste instantie natuurlijk niet geschikt voor een tandartspraktijk, maar na een grondige verbouwing hebben we nu een mooie mondzorgstudio. Het eerste wat de patiënt ziet bij binnenkomst is de vriendelijke lach van onze host. We hebben namelijk geen balie, maar in onze ontvangstruimte is er altijd een collega om iedereen vriendelijk te ontvangen, te begeleiden en vragen te beantwoorden.”
Goed geregeld
“Bij het opzetten van onze praktijk hebben we samen met een concept developer onze visie en strategie bepaald; het verbeteren van de klantbeleving in de mondzorg. Vervolgens hebben we verschillende experts en designers ingeschakeld om deze visie te vertalen naar onder meer de branding, het interieur, het licht en in onze eigen LACH geur, maar ook naar onze website en onze socials. Al deze onderdelen zijn zo volledig op elkaar afgestemd. Het gevoel dat je krijgt via de website moet je ook in de praktijk ervaren en andersom. We zijn nog niet waar we willen zijn, maar we willen dat de visie in alle onderdelen wordt geborgd. Het is een intensief, maar leuk proces.
We zorgen ervoor dat al onze mondzorgprofessionals zoveel mogelijk werken vanuit de behoefte van de gast. We stimuleren daarom iedereen om mee te denken hoe onze visie en kernwaarden nog beter tot uiting kunnen komen in de praktijk. Door gebruik te maken van de input van onze patiënten, medewerker en experts verkrijgen we inzichten om een gastvrije, klantgerichte mondzorgbeleving te creëren. Een plek waar mensen graag naartoe gaan om te werken aan (mond)gezondheid.”