Daniels Tandheelkunde, Enschede

Team
“Een team met een missie.” Zo omschrijft praktijkmanager Nikki de groep medewerkers van Daniels Tandheelkunde. “Ons jong, ambitieus, professioneel damesteam is enorm leergierig, hardwerkend en er heerst een fijne werksfeer. Praktijkeigenaar Nurcan Yilmaz had een doel in haar hoofd en dat is elke patiënt van 0 af benaderen en waar mogelijk de beste zorg te bieden. Door dat te doen beheerst iedereen binnen het team de filosofie van de praktijk en leeft alles ook veel meer. Daarnaast wordt elk teamlid intensief betrokken bij het proces rondom de patiënt. Dat is ook nodig bij de vaak complexe restauratieve en esthetische behandelingen die wij hier uitvoeren.

Specialisatie:
Verwijspraktijk voor esthetische, restauratieve, reconstructieve behandelingen en implantologie.
officieel erkend European Prosthodontist
 
Behandelkamers:
4
 
Patiënten:
2.500
 
Medewerkers:
2 tandartsen
1 mondhygiënist
1 mondhygiënist in opleiding
2 preventieassistenten
2 tandartsassistenten
2 frontoffice medewerkers
1 office manager
1 praktijkmanager
 
Eigenaren:
Nurcan Yilmaz-Vukkink

Iedere medewerker wordt allround ingezet bij alle behandelingen om zich binnen alle facetten te ontwikkelen en iedereen naar een hoger niveau te tillen. Echter, kiezen wij ervoor om competentiegericht te werken. Gewoonweg omdat sommige dames het ene onderdeel binnen de tandheelkunde leuker vinden dan het andere. Ondanks het jonge team zijn alle dames goed op elkaar ingespeeld en zorgen ze er onderling voor dat ze stappen kunnen maken. Hiërarchie speelt geen belangrijke rol binnen de organisatie waardoor er onderling veel vertrouwen is en ze allemaal op elkaar kunnen terugvallen. Ondanks dat we met uitsluitend dames op de werkvloer zijn is het geen kippenhok.”

Communicatie
“Wij vergaderen elke drie maanden. Vaak kort maar krachtig en daarna gezellig samen de stad in voor een etentje of borrel. Door de korte lijntjes binnen het team worden de kleinere dingen vaak ter plekke besproken en opgelost. Daarnaast hebben de praktijkmanager, de officemanager en de praktijkeigenaar 1 keer per maand een overleg en de behandelaren om de week. Daarnaast heeft de manager drie keer per jaar evaluatiegesprekken met de medewerkers om te kijken of alles goed gaat en waarbij twee kanten op feedback gegeven kan worden. Omdat het team compact is en het grootste gedeelte van de dames elke dag aanwezig is, is de communicatie onderling erg prettig. De lijntjes zijn kort en er is een heel open en vertrouwde sfeer. Elke ochtend wordt er gebriefd en vooraf worden er eventueel te verwachten knelpunten besproken.”

Locatie
“Wij zijn met 0 patiënten begonnen en dat gaf ons de ruimte om zelf een locatie te zoeken die naar wens kon worden ingericht. Wij zitten met een moderne praktijk in hartje centrum Enschede. De praktijk heeft een frisse, lichte en professionele uitstraling waarbij de serene wachtkamer met klassieke muziek op de achtergrond de boventoon voert. Daarnaast proberen wij met een aroma diffuser eventueel onaangename associaties bij patiënten in de wachtkamer weg te nemen.”

Goed geregeld
“De gastvrijheid, open en professionele sfeer en de specialisaties waardoor wij ontzettend interessante casussen tegenkomen die met veel passie worden aangevlogen door onze behandelaars en assistenten. Veelal zijn we langere tijd (soms wel 2 jaar) bezig met 1 patiënt waardoor er hele waardevolle banden ontstaan met onze patiënten. Prettig is dat het ondersteunend personeel ervoor zorgt dat onze tandartsen zich volledig kunnen richten op de tandheelkunde.”